Verkopen op Amazon

De beste Amazon strategie voor jouw merk

Verkopen op Amazon in 5 stappen

Weinig mensen hoeven overtuigd te worden van het belang van Amazon, het is immers de grootste en meest competitieve marketplace ter wereld.

Bij het verkopen op Amazon komt ontzettend veel kijken. Aan de hand van onze 5 pilaren leggen wij je uit waar je allemaal op moet letten.

 

Strategy

Strategy - Amazon


Een goede prijsstrategie is cruciaal voor het winnen van de 'Buy Box' op Amazon. Dit is het ‘winkelwagenveld’ op de productpagina. Wanneer meerdere verkopers precies hetzelfde product aanbieden, krijgt maar één van deze verkopers een plekje in de ‘Buy Box’. Andere verkopers worden ook vermeld, maar hiervoor moet de consument naar beneden scrollen, iets dat meestal niet gebeurt. Maar liefst 80 tot 90 procent van de bezoekers koopt het product van de verkoper in de Buy Box. 

Op onze uitgebreide Amazon blog lees je wat voor strategieën je kan toepassen om de Buy Box te winnen. 

Liever persoonlijk advies over de beste Amazon (prijs)strategie? Of zoek je iemand die het hele proces voor je uit handen neemt? Klik dan op de pijl en vul het formulier in!

Pijl naar beneden (oranje)  

 

Integration

Integration - Amazon


Het online zetten van je producten (onboarding) is een tijdrovende en complexe klus. Brandsom helpt je door dit proces heen en zorgt ervoor dat je snel geïntegreerd bent met de integrator die bij jouw merk past. De volgende integrators zijn goed compatibel met Amazon:

Onze marketplace specialisten hebben veel ervaring met het onboarden van producten op Amazon. Bovendien zijn we gecertificeerd partner van bovenstaande integrators.

Meer weten over onze services? Klik dan op de pijl en vul het formulier in.

Pijl naar beneden (oranje)  

 

Operation

Operation - Amazon


Amazon heeft als een van de grootste online marketplaces een zeer geavanceerd logistiek netwerk waar je als verkopende partner van kan profiteren. Het heet Fulfillment By Amazon, ofwel FBA. Je stuurt simpelweg je voorraad naar Amazon, waarna zij het logistieke proces voor hun rekening nemen. Binnen FBA heb je als verkoper 3 verschillende opties:

  • European Fulfillment Network (EFN)
  • Multicountry Inventory (MCI)
  • Pan European FBA

In onze uitgebreide Amazon blog lees je meer over de logistieke opties. 

 

Content

4 Content - Amazon [1]


Voor de vindbaarheid van je producten is het belangrijk dat je content goed is geoptimaliseerd. Naast de bovenstaande punten (Klik hier voor een uitgebreide uitleg) biedt Amazon ook nog eens de optie voor A+ content. 

Heb je hulp nodig bij het schrijven van goede content op Amazon? Klik dan op de pijl en vul het formulier in.

Pijl naar beneden (oranje)  

 

Advertising

5 Advertising - Amazon [3]


Amazon biedt de mogelijkheid tot adverteren via Amazon Sponsored Products. Hierbij komt jouw product bovenaan de zoekresultaten te staan wanneer bepaalde keywords worden gebruikt door potentiële klanten. Via de Amazon Seller Metrics kan je vervolgens bijhouden hoe je advertenties converteren. Daarnaast heb je met Amazon promotions nog veel meer extra mogelijkheden om te adverteren.

Onze Amazon consultants hebben veel ervaring met het opzetten, bijhouden en analyseren van sponsored products campagnes.

Klik op onderstaande pijl en laat je gegevens achter om te bepalen wat voor jouw merk de beste advertentiestrategie is.

Pijl naar beneden (oranje)  

 

Brandsom Amazon checklist [1]

Neem contact op met Imco

Onze Amazon specialist Imco staat klaar om al je vragen te beantwoorden. Vul het formulier in en laat Imco contact opnemen om te bespreken wat Brandsom voor jou kan doen!

Of bel direct op +31(0)30 227 05 20.

 

Imco van Elk, Marketplace consultant, Amazon specialist