Verkopen op Bol.com

De beste Bol.com strategie voor jouw merk

Verkopen op Bol in 5 stappen

Wie producten verkoopt op de Nederlandse en Belgische markt kan niet om Bol.com heen. Bij het verkopen op Bol komt ontzettend veel kijken. Sinds 2011 heeft Bol.com zijn webshop opengesteld voor het assortiment van externe verkopers. Als externe verkoper kun je via Bol.com je artikelen aanbieden aan een groot publiek.

Aan de hand van onze 5 pilaren leggen wij je uit waar je allemaal op moet letten.

Strategy

1 Strategy - Bol.com [2]


Een goede prijsstrategie is cruciaal voor het winnen van het koopblok op Bol.com. In feite bepaalt het koopblok wie van de verkopers de bestelling krijgt. Als je niet in het koopblok staat, dan krijgt de concurrent hoogstwaarschijnlijk de bestelling. De strijd om het koopblok ontstaat als meerdere leveranciers precies hetzelfde product aanbieden. De partner die de plek wint is diegene die het beste aanbod heeft wat betreft prijs, levertijd en service.

In onze uitgebreide bol.com blog lees je welke strategieën toepasbaar zijn om het koopblok te winnen. 

Liever persoonlijk advies over de beste Bol.com (prijs)strategie? Of ben je op zoek naar iemand die het hele proces uit handen kan nemen? Klik dan op de onderstaande pijl en vul het formulier in!

Pijl naar beneden (oranje)  

Integration

2 Integration - Bol.com [2]

Het online zetten van je producten (onboarding) is een tijdrovende en complexe klus. Brandsom helpt je door dit proces heen en zorgt ervoor dat je snel geïntegreerd bent met de integrator die bij jouw merk past. De volgende integrators zijn goed compatibel met Bol.com:

Onze marketplace specialisten hebben veel ervaring met het onboarden van producten op Bol.com. Daarnaast zijn we gecertificeerd partner van bovenstaande integrators. Meer weten over onze services? Klik dan op onderstaande pijl en vul het formulier in.

Pijl naar beneden (oranje)  

Operation

3 Operation - Bol.com [1]

Het is mogelijk om te verzenden via Bol.com. Hier kun je meer lezen over verzenden via Bol.com

Op dit moment is logistiek via Bol.com niet mogelijk, maar in de toekomst zal dit wel weer tot een van de mogelijkheden zijn van Bol.com. Lees hier meer over Logistiek via bol.com.



Content

4 Content - Bol.com [1]

Voor de vindbaarheid van je producten is het belangrijk dat je content goed is geoptimaliseerd. Op onze uitgebreide Bol blog kun je hierover meer uitleg vinden. Er zijn een aantal punten van belang als het gaat om goed geoptimaliseerde Bol-content:

  • Maak goede titels (tussen 70-100 tekens)
  • Zorg voor correcte en volledige productspecificaties
  • Geef een duidelijke beschrijving van je product
  • Controleer de kwaliteitsscore van je productinformatie
  • Zorg ervoor dat je productbeschrijving uniek is

Hulp nodig bij het schrijven van goede content op Bol.com? Klik dan op onderstaande pijl en vul het formulier in.

Pijl naar beneden (oranje)  

Advertising

5 Advertising - Bol.com [3]

Bol.com biedt de mogelijkheid tot adverteren via Bol Sponsored Products. Hierbij komt jouw product bovenaan de zoekresultaten te staan wanneer bepaalde keywords worden gebruikt.

Onze marketplace specialisten hebben veel ervaring met het opzetten, bijhouden en analyseren van sponsored products campagnes. Klik op de pijl en laat je gegevens achter om te bepalen wat voor jouw merk de beste advertentiestrategie is.

Pijl naar beneden (oranje)  

Neem contact op met Matthijs

Onze specialist Matthijs staat klaar om al je vragen te beantwoorden. Vul het formulier in en laat Matthijs contact opnemen om te bespreken wat Brandsom voor jou kan betekenen!

Of bel direct op +31(0)30 227 05 20.

 

Matthijs