Verkopen op Bol.com

De beste Bol strategie voor jouw merk

Verkopen op Bol in 5 stappen

Wie producten verkoopt op de Nederlandse en Belgische markt kan niet om Bol.com heen. Bij het verkopen op Bol komt ontzettend veel kijken. Sinds 2011 heeft bol.com zijn webshop opengesteld voor het assortiment van externe verkopers. Als externe verkoper kun je via bol.com je artikelen aanbieden aan een groot publiek.

Aan de hand van onze 5 pilaren leggen wij je uit waar je allemaal op moet letten.

Strategy

1 Strategy - Bol.com [2]


Een goede prijstrategie is cruciaal voor het winnen van het Koopblok op Bol.com.  In feite bepaalt het koopblok op bol.com wie van de verkopers de bestelling krijgt. Als je niet in het koopblok staat, dan krijgt jouw concurrent hoogstwaarschijnlijk de bestelling. De strijd om het koopblok ontstaat als meerdere leveranciers precies hetzelfde product aanbieden. De partner die de plek wint is degene die het beste aanbod heeft in termen van prijs, levertijd en service.

Op onze uitgebreide bol.com blog kan je lezen wat voor strategieën je kan toepassen om het koopblok te winnen. 

Liever persoonlijk advies over de beste Bol.com (prijs) strategie? Of zoek je iemand die het hele proces voor je uit handen neemt? Klik dan op de onderstaande pijl en vul het formulier in!

Pijl naar beneden (oranje)  

Integration

2 Integration - Bol.com [2]

Het online zetten van je producten (onboarding) is een tijdrovende en complexe klus. Brandsom helpt je door dit proces heen en zorgt ervoor dat je snel geïntegreerd bent met de integrator die bij jouw merk past. De volgende integrators zijn goed compatibel met Bol.com:

Onze marketplace specialisten hebben veel ervaring met het onboarden van producten op Amazon. We zijn bovendien gecertificeerd partner van deze integrators. Meer weten over onze services? Klik dan op de onderstaande pijl en vul het formulier in!

Pijl naar beneden (oranje)  

Operation

3 Operation - Bol.com [1]


Bij bol.com heb je de mogelijkheid  om gebruik te maken van hun logistieke dienstverlening. Hierbij kan jij als merkeigenaar het hele logistieke proces uitbesteden aan Bol, van inpakken tot verzenden.
Het enige dat jij hoeft te doen is de producten in te kopen en op te sturen naar het magazijn van bol.com. Uiteraard regel je ook het financiële stuk met hen.

Meer weten over Logistiek via Bol? Klik dan op de link!

Content

4 Content - Bol.com [1]

Voor de vindbaarheid van je producten is het belangrijk dat je content goed is geoptimaliseerd (Klik hier voor een uitgebreide uitlegt). Er zijn een aantal punten van belang als het gaat om goed geoptimaliseerde Bol-content:

  • Maak goede titels (max 70 tekens)
  • Zorg voor correcte en volledige product specificaties
  • Geef een duidelijk beschrijving van je product
  • Controleer de kwaliteitsscore van je productinformatie.
  • Zorg ervoor dat je productbeschrijving uniek is

Heb je hulp nodig bij het schrijven van goede content op Bol.com? Klik dan op de onderstaande pijl en vul het formulier in.

Pijl naar beneden (oranje)  

Advertising

5 Advertising - Bol.com [3]

Bol.com biedt de mogelijkheid tot adverteren via Bol sponsored products. Hierbij komt jouw product bovenaan de zoekresultaten van bepaalde keywords te staan.

Onze marketplace specialisten hebben veel ervaring met het opzetten, bijhouden en analyseren van sponsored products campagnes. Klik op de onderstaande pijl en laat je gegevens achter om te bepalen wat voor jouw merk de beste advertentiestrategie is!

Pijl naar beneden (oranje)  

Neem contact op met Imco

Onze Amazon specialist Imco staat klaar om al je vragen te beantwoorden. Vul het formulier in en laat Imco contact opnemen om te bespreken wat Brandsom voor jou kan doen!

Of bel direct op +31(0)30 227 05 20.

 

Imco van Elk, Marketplace consultant, Amazon specialist