Ben jij eigenaar van een kledingmerk? Dan kun je jouw fashion verkopen via Zalando. Je profiteert namelijk van de naamsbekendheid en populariteit van dit grote online platform. Dit kan je veel extra klanten en verkopen opleveren.
Bij het verkopen op Zalando komt veel kijken. Aan de hand van onze pilaren leggen we je uit waar je allemaal op moet letten.
Op Zalando zijn er drie strategiën die je kan toepassen afhankelijk van de positie van jouw merk. Dit kan verschillend zijn per regio waarin je actief wilt zijn:
Per strategie hoort een ander assortiment en adverteercampagne. Wil je hier meer over weten? Neem dan contact op met een van onze consultants door te klikken op de onderstaande pijl.
Een belangrijk onderdeel van een goede Zalando integrator is dat deze goed zijn in het managen van je retouren. De volgende integrators sluiten volgens ons het beste aan bij het verkopen op Zalando:
Wil je aan de slag met verkopen op Zalando? Bekijk dan onze tips over het verkopen op Zalando.
Het online krijgen van jouw producten op Zalando kan een tijdrovende en complexe klus zijn. Er zijn verschillende facetten waar je rekening mee dient te houden. Denk hierbij aan:
Brandsom helpt jou om antwoord te geven op deze vragen, wat jou de mogelijkheid geeft om zo snel mogelijk live te gaan op Zalando. Benieuwd hoe wij jou kunnen helpen? Klik op de pijl en neem contact met ons op!
Als merk heb je de mogelijkheid om het logistieke proces uit te besteden aan Zalando via Zalando Fulfillment Solutions. Als je hiervoor kiest, leg je jouw producten op voorraad in de magazijnen van Zalando. Zij regelen verder het voorraadbeheer en het verpakken en verzenden van je producten. Ook eventuele retouren worden afgehandeld.
Op Zalando is er een groot verloop aan producten. Dit komt door het wisselen van de seizoenen op Zalando en het hoge aantal retouren binnen de fashion branche. Het is daarom belangrijk om je content op Zalando basaal te houden en je te focussen op dingen als het optimaliseren van de size charts.
Heb je liever iemand die dit proces voor je uit handen neemt? Klik op onderstaande pijl en neem contact met ons op!
Op Zalando bestaat de mogelijkheid om te adverteren via Sponsored Products. Hierbij komt jouw product bovenaan de zoekresultaten te staan bij het invoeren van bepaalde zoektermen door shoppers. Daarnaast biedt Zalando ook andere opties voor uitgebreide advertentiecampagnes aan via Zalando Marketing Services (ZMS).
Onze marketplace specialisten hebben veel ervaring met het opzetten, bijhouden en analyseren van Sponsored Products campagnes. Klik op onderstaande pijl en laat je gegevens achter om te bepalen wat voor jouw merk de beste advertentiestrategie is.
Onze Fashion specialist Thijs staat klaar om al je vragen te beantwoorden. Vul het formulier in en laat Ivo contact opnemen om te bespreken wat Brandsom voor jou kan betekenen!
Of bel direct op +31(0)30 227 05 20.
Brandsom helpt merken met het opzetten en onderhouden van verkoopkanalen op marketplaces zoals Zalando, Bol.com en Amazon. Onze ervaren marketplace adviseurs kunnen helpen met het creëren van en/of ondersteunen van de integratie en optimalisatie van jouw merk op marketplaces.