Amazon Sponsored Products zijn CPC-advertenties die op Amazon tussen de zoekresultaten staan. Als bedrijf of merk kun je een budget op een product zetten. Zo sponsor je dus een product uit jouw assortiment. Zo komt jouw nieuwe product of hardloper bovenaan in de resultaten van Amazon te staan. Het is niet heel moeilijk om gebruik te maken van Amazon Sponsored Products. Elke verkoper kan zelf de sponsoring, ofwel budgettering, instellen via het Amazon Seller Central.
Je kan zelf de targeting instellen op zoektermen of productcategorieën. Bovendien heb je ook de vrijheid om jouw budget en biedingen aan te passen naar jouw eigen wensen.
Wil je meer weten over de kosten, het aanmaken en werken met Amazon Sponsored Products? Onze consultant Imco staat klaar om je hierbij te helpen! Klik op de onderstaande pijl en vul het formulier in!
Door deze biedingen kom je in de feed sneller naar boven voor gebruikers die zoeken naar jouw producten. Amazon Sponsored Products helpen jou dus om conversies op Amazon te laten groeien.
Wil je meer weten over verkopen op Amazon? Klik op de link en ga verder met onze verkopen op Amazon blog.
Als je een campaign aanmaakt op Amazon heb je 2 opties: Je kan een automatische campagne aanmaken of een handmatige campagne .
In het onderstaande stuk kan je meer lezen over wat deze campagnes precies inhuoden en hoe je deze samen kunt gebruiken voor de optimale advertentiestrategie .
Naast het aanmaken van sponsored product campagnes zijn er ook andere manieren om meer bezoekers naar je productpagina's te trekken. Zo kan je een sponsored brands campagne aanmaken om je persoonlijke merkpagina binnen Amazon te promoten. Ook kan je door middel van bid by placement campagnes advertenties in de displays van Amazon plaatsen.
Lees hieronder hier meer over het gebruik en de voordelen van deze tools.
Om goede campagnes te starten op Amazon, is het belangrijk dat je vooraf begint met een onderzoek naar de zoektermen. Als de campagnes eenmaal lopen, maakt Amazon inzichtelijk voor jou wat de resultaten zijn. De rapporten zijn te zien in het Amazon Seller Central. Sommige merken of merkeigenaren hebben specialisten die helpen met de rapportage, maar veel bedrijven vinden verkopen op Amazon vaak nog lastig.
De specialisten van Brandsom helpen je graag op weg met de inzet van de meest geschikte campagnes rondom jouw merk of producten. Als de campagne eenmaal loopt, helpen wij jou als verkoper ook op weg met de optimalisatie van de campagnes. Het tweaken van de lopende campagnes zorgt uiteindelijk voor meer vertoningen, clicks en conversies.
Wil jij meer algemene informatie over jouw Amazon promotions? Kijk dan verder op onze website of klik op onderstaande pijl en neem contact op met een Amazon-consultant van Brandsom. Wij geven je graag een duwtje in de rug om van jouw Amazon campagnes een daverend succes te maken.
Andere Brandsom pagina's met informatie over de beste Amazon verkoopstrategie voor jouw merk!
Onze Amazon specialist Imco staat klaar om al je vragen te beantwoorden. Vul het formulier in en laat Imco contact opnemen om te bespreken wat Brandsom voor jou kan doen!
Of bel direct op: +31(0)30 227 05 20.
Brandsom helpt merken met het opzetten en onderhouden van verkoopkanalen op marketplaces zoals Zalando, Bol.com en Amazon. Onze ervaren marketplace adviseurs kunnen helpen met het creëren van en/of ondersteunen van de integratie en optimalisatie van jouw merk op marketplaces.