Amazon sponsored products

De beste advertentiestrategie op Amazon

Wat is Amazon Sponsored Products?

Amazon Sponsored Products zijn CPC-advertenties die op Amazon tussen de zoekresultaten staan. Als bedrijf of merk kun je een budget op een product zetten. Zo sponsor je dus een product uit jouw assortiment. Zo komt jouw nieuwe product of hardloper bovenaan in de resultaten van Amazon te staan. Het is niet heel moeilijk om gebruik te maken van Amazon Sponsored Products. Elke verkoper kan zelf de sponsoring, ofwel budgettering, instellen via het Amazon Seller Central.

Je kan zelf de targeting instellen op zoektermen of productcategorieën. Bovendien heb je ook de vrijheid om jouw budget en biedingen aan te passen naar jouw eigen wensen.

Wil je meer weten over de kosten, het aanmaken en werken met Amazon Sponsored Products? Onze consultant Imco staat klaar om je hierbij te helpen! Klik op de onderstaande pijl en vul het formulier in!


Pijl naar beneden (oranje)  

Brandsom Visual , Advertising, Amazon promotions,

Door deze biedingen kom je in de feed sneller naar boven voor gebruikers die zoeken naar jouw producten. Amazon Sponsored Products helpen jou dus om conversies op Amazon te laten groeien.

Wil je meer weten over verkopen op Amazon? Klik op de link en ga verder met onze verkopen op Amazon blog.

amazon-screenshot

 

Sponsored products

 

Als je een campaign aanmaakt op Amazon heb je 2 opties: Je kan een automatische campagne aanmaken of een handmatige campagne .
In het onderstaande stuk kan je meer lezen over wat deze campagnes precies inhuoden en hoe je deze samen kunt gebruiken voor de optimale advertentiestrategie .  

    • Automatic campaigns: De automatische campagnes zijn ideaal voor de verkopers die nog niet bekend zijn met PPC-campagnes. Als je kiest voor automatische campagnes, dan geeft Amazon je automatische suggesties voor de zoekwoorden rondom jouw product. Het Amazon Seller Central bepaalt de zoekwoorden op basis van de inhoud van jouw productvermeldingen en op de gerelateerde zoekopdrachten van klanten.  

    • Manual campaigns: Met de handmatige campagnes bepaal je wel van tevoren zelf welke zoekwoorden jij aan jouw product koppelt. Ook dit stel je in via het Amazon Seller Central. Om de juiste termen te vinden, kun je gebruik maken de zoekwoordentool van Amazon. Ook kun je de prestaties van de zoekwoorden in een automatische advertentiecampagne evalueren en analyseren.

      Er zijn 3 zoekwoorden waarop je kan targeten, namelijk:
      1. Brede zoekwoorden,
      2. Woordgroepen
      3. Exacte zoekwoorden.

       
      Een ander voordeel van de handmatige campagnes is dat je afzonderlijke biedingen op de verschillende zoekwoorden kunt instellen. Als je hoger biedt op de best scorende zoekwoorden, kun je sneller concurrentievoordeel behalen. Zo kun je binnen een campagne van een product je beschikbare budget verspreiden over de zoekwoorden

Lees meer ↓

 

Advertising

 

Naast het aanmaken van sponsored product campagnes zijn er ook andere manieren om meer bezoekers naar je productpagina's te trekken. Zo kan je een sponsored brands campagne aanmaken om je persoonlijke merkpagina binnen Amazon te promoten. Ook kan je door middel van bid by placement campagnes advertenties in de displays van Amazon plaatsen.

Lees hieronder hier meer over het gebruik en de voordelen van deze tools.  

    • Sponsored Brands campaigns:
      Als je je naamsbekendheid als merk wil vergroten, kun je in het Amazon Seller Central budget inzetten op de producten van je merk. Met Sponsored Brands Campaigns bereik je klanten die op zoek zijn naar je producten. Als zij op het logo van jouw merk klikken, komen ze terecht in jouw eigen productcatalogus. Dit vergroot de bekendheid van jouw merk bij de Amazon-bezoekers. Gevestigde merken kunnen hier ook gebruik van maken om top-of-mind te blijven bij de huidige klanten. 
    • Bid by placements campaigns:
      Bid by placement campaigns zijn display campagnes op de daarvoor aangewezen plekken op het platform van Amazon. Het platform biedt deze optie aan sinds 2019. Je kan bieden op de bovenste plek in de shopping feed, op productpagina’s en op de rest van de zoekopdrachten.

      Hoewel het om display campagnes gaat, is het hier ook belangrijk om de juiste zoekwoorden te vinden. De banners worden dan getoond als de klant de relevante zoekopdrachten invult. Voor bid by placement campaigns geldt ook dat je de begindatum, lengte van de campagne en maximale CPC kan instellen.


Lees meer ↓

 

Waarom je moet adverteren op Amazon

Om goede campagnes te starten op Amazon, is het belangrijk dat je vooraf begint met een onderzoek naar de zoektermen. Als de campagnes eenmaal lopen, maakt Amazon inzichtelijk voor jou wat de resultaten zijn. De rapporten zijn te zien in het Amazon Seller Central. Sommige merken of merkeigenaren hebben specialisten die helpen met de rapportage, maar veel bedrijven vinden verkopen op Amazon vaak nog lastig.amazon1 (1)

Brandsom Helpt

 

De specialisten van Brandsom helpen je graag op weg met de inzet van de meest geschikte campagnes rondom jouw merk of producten. Als de campagne eenmaal loopt, helpen wij jou als verkoper ook op weg met de optimalisatie van de campagnes. Het tweaken van de lopende campagnes zorgt uiteindelijk voor meer vertoningen, clicks en conversies. 


Wil jij meer algemene informatie over jouw Amazon promotions? Kijk dan verder op onze website of klik op onderstaande pijl en neem contact op met een Amazon-consultant van Brandsom. Wij geven je graag een duwtje in de rug om van jouw Amazon campagnes een daverend succes te maken.

Pijl naar beneden (oranje)

Ook interessant:

Andere Brandsom pagina's met informatie over de beste Amazon verkoopstrategie voor jouw merk!

Verkopen op Amazon

Amazon A+ content

Of check 1 van onze blog posts:

Neem contact op met Imco

Onze Amazon specialist Imco staat klaar om al je vragen te beantwoorden. Vul het formulier in en laat Imco contact opnemen om te bespreken wat Brandsom voor jou kan doen!

Of bel direct op: +31(0)30 227 05 20.

Imco van Elk, Bol.com specialist, Marketplace consultant