Adverteren op Bol.com

Bol Sponsored Products

Hoe werkt adverteren op Bol?

Door gebruik te maken van Sponsored Products breng je jouw producten bovenaan de zoekresultaten van Bol.com. Bezoekers zien zo sneller jouw producten en de kans op conversies wordt hiermee groter. Op deze pagina lees je meer over de mogelijkheden van adverteren op Bol.com en wat het voor jou kan betekenen.

Het is mogelijk om de kosten van adverteren op Bol.com goed te sturen. Je betaalt alleen als iemand op je advertentie klikt. Deze manier van betalen heet Cost Per Click (CPC). De budgetten zijn per dag, per maand of per campagne in te stellen. Zo heb je altijd makkelijk inzicht in je uitgaven. De kosten zijn verder afhankelijk van een aantal andere voorwaarden, zoals: 

  • Zoekwoorden
  • Artikelen
  • De duur van de campagne
  • Hoeveel kosten je wil maken
  • Maximale kosten per klik

Wil je meer weten over de kosten, het aanmaken en bijhouden van Sponsored Products op Bol.com? Onze consultant Imco staat klaar om je hierover te adviseren! Klik op onderstaande pijl en vul het formulier in!

Pijl naar beneden (oranje)  

 

Brandsom Visual -,Advertising, Adverteren op marketplaces, sponsored products Bol



Brandsom is gespecialiseerd in het verkopen op marketplaces zoals Bol.com. Wil je meer weten over de beste marketplace strategie op Bol.com? Klik dan Hier!


Bol advertising, bol sponsored products

Hoe plaats je een advertentie op Bol?

Om succesvol te werken met Bol Sponsored Products dien je vooraf te bepalen op welke zoektermen je gevonden wilt worden. Met welke artikelen worden jouw producten zichtbaar? Zoekwoorden kun je via Bol.com zowel handmatig als automatisch instellen. Je vindt relevante zoektrends in de verkoopanalyse-tool binnen je verkoopaccount. 

Het aanmaken van Sponsored Products is niet heel moeilijk. Als je het eenmaal onder de knie hebt, is het zo gebeurd. Het werkt als volgt:

    • Je gaat naar de optie ‘Adverteren’ in je verkoopaccount.

    • Daar heb je de mogelijkheid om je limiet te verhogen. Stel zelf het gewenste bedrag in. Nadat je dit hebt gedaan krijg je een bevestiging van Bol.com. Daarna klik je op de button ‘Beheer je Sponsored Products’.

    • Vervolgens kom je op de backoffice pagina waar je de advertenties kunt aanmaken. Ga naar ‘campagnes’ en klik op ‘+ nieuwe campagne

    • Met deze stap bepaal je de looptijd, het budget en de biedstrategie. Je kunt handmatig de cost per click (CPC) instellen op je Sponsored Products. Kies je liever voor automatisch bieden, stel dan ACoS in. Dit staat voor Advertising Cost of Sales. Dit zijn je advertentiekosten gedeeld door de omzet. ACoS is het percentage van je omzet dat je wilt uitgeven aan Sponsored Products. 

    • Jouw lijst met producten is in het advertentie-account gezet. Nu kun je de producten van links naar rechts slepen, zodat je ermee kan adverteren. Als laatste voeg je de meest relevante zoekwoorden toe op basis van de producten die jij wilt uitlichten. Extra zoekwoorden kun je ook handmatig toevoegen. Als alles goed staat, kun je de campagne met jouw Sponsored Products online zetten.

Lees meer ↓

 

Voordelen van adverteren via Mabaya

Onlangs is Bol.com overgestapt van advertentieplatform Criteo naar Mabaya. Dit nieuwe advertentieplatform geeft adverteerders meer inzichten in zoekwoorden en meer mogelijkheden om hun campagnes te analyseren en te verbeteren.

Met handmatige targeting bepaal je zelf op welke zoekwoorden de consument jouw producten vindt. Daarnaast biedt het dashboard van Mabaya meer mogelijkheden om jouw campagnes tussentijds aan te passen zodat deze beter gaan lopen. Ten opzichte van Criteo kent Mabaya vele voordelen: 

    • Je betaalt alleen als iemand op jouw advertentie klikt. 

    • Je kunt een maximale CPC instellen (Cost per click), zodat je nooit meer aan een advertentie uitgeeft dan jij wilt, en deze past bij jouw marge.

    • Pas eenvoudig jouw advertentiebudget aan om je ROI (return on investment) te verhogen.

    • Stel handmatig campagnes in voor goed presterende producten, welke verbonden zijn aan bijpassende zoekwoorden.

    • Toevoegen van negatieve zoekwoorden, zodat bezoekers van Bol.com niet op jouw advertentie klikken na een irrelevante zoekopdracht.

Lees meer ↓

 

Waarom je aan de slag moet met Bol Sponsored Products

Online advertising op een marketplace als Bol.com is vanwege meerdere redenen aantrekkelijk. Hieronder staan ze nog even kort toegelicht:

Bol logo,
  • Meer zichtbaarheid binnen jouw doelgroep.
  • Groter bereik bij potentiële klanten.
  • Je betaalt pas als iemand op jouw advertentie klikt.
  • Door extra traffic naar jouw productpagina’s krijg je een organische boost in de zoekresultaten. 
  • Optimaliseren en budget instellen kan naar eigen inzicht. Hierdoor heb je altijd controle over de kosten. 


Brandsom helpt

Wil je advies bij het optimaliseren van je advertenties en het instellen van je budgetten op Bol.com? Of zoek je iemand die dit voor jou uit handen kan nemen? Klik dan op onderstaande pijl en vul het contactformulier in.
Pijl naar beneden (oranje) 

 

Ook Interessant:

Andere Brandsom pagina's met informatie over de beste Bol.com strategie voor jouw merk:

Verkopen op Bol

Logistiek via Bol

Of check een van onze blog posts:

Neem contact op met Matthijs

Onze marketplace specialist Matthijs staat klaar om al je vragen te beantwoorden. Vul het formulier in en laat Matthijs contact opnemen om te bespreken wat Brandsom voor jou kan doen!

 

Matthijs