Adverteren op Bol.com

Mabaya biedt inzichten in zoekwoorden en mogelijkheden om campagnes te verbeteren.

Adverteren op Bol.com met Mabaya

Recent is bol.com overgestapt van advertentieplatform Criteo naar Mabaya. Dit nieuwe advertentieplatform geeft adverteerders meer inzichten in zoekwoorden en meer mogelijkheden om hun campagnes te analyseren en te verbeteren. Daarnaast is het platform gebruiksvriendelijker.

Met het nieuwe advertentieplatform Mabaya is adverteren op bol.com nog winstgevender geworden. Daarom gaan we in dit artikel in op de belangrijkste verschillen tussen de twee systemen en de mogelijkheden die Mabaya biedt om maximaal rendement uit je advertenties te halen.

Hulp nodig? Download de handleiding

DOWNLOAD DE BOL.COM SPONSORED PRODUCTS HANDLEIDING

Adverteren op bol.com: Criteo versus Mabaya

In Criteo, het oude advertentieplatform van bol.com, bood je op productgroepen. Dit betekende dat bol.com bepaalde bij welke zoekwoorden jouw advertentie werd vertoond. Je had hier als adverteerder geen invloed op. Ook kreeg je geen inzicht in de zoekwoorden waarop de advertentie gematcht werd. Ten slotte had je maar beperkte mogelijkheden om je campagnes te analyseren en te verbeteren.

 

In Mabaya, het nieuwe advertentieplatform van bol.com, kun je een specifiek product promoten. Dit kan automatisch of handmatig. Kies je voor automatische targeting, dan bepaalt bol.com op welke zoekwoorden jouw advertenties getoond worden. Wil je hier zelf invloed op uitoefenen? Dat kan door te kiezen voor handmatige targeting: je kiest dan zelf op welke zoekwoorden je wilt dat je producten gevonden worden. Daarnaast biedt het dashboard je meer analysemogelijkheden en meer mogelijkheden om jouw campagnes te verbeteren.

Haal het meeste uit adverteren op bol.com met Mabaya

Wat zijn nu precies de voordelen van het adverteren via Mabaya? We zetten ze hieronder voor je op een rijtje:

  • Je betaalt alleen wanneer er op je advertentie wordt geklikt.
  • Je kunt een maximaal budget per klik instellen, waardoor je nooit meer uitgeeft aan een advertentie dan jij wilt en dan past bij jouw marge. 
  • Je kunt eenvoudig je advertentiebudget aanpassen om je Return On Investment (ROI) te verhogen.

 

  • Je krijgt inzicht in de data van je campagnes. Zo kom je erachter welke zoekwoorden tot verkoop leiden. 

  • Je kunt handmatige campagnes maken voor goed presterende producten, gekoppeld aan bijpassende, goed presterende zoekwoorden.

  • Je kunt negative keywords toevoegen. Hierdoor voorkom je dat de advertentie wordt getoond bij irrelevante zoekopdrachten. Zo bespaar je geld op clicks die niet leiden tot een aankoop. Tegelijkertijd verhoog je de kans dat je advertentie wordt getoond bij zoekopdrachten die wel tot verkoop leiden.

Meer informatie over adverteren op bol.com

Wil je beginnen met adverteren op bol.com? Of adverteer je al op bol.com en wil je weten hoe je meer rendement uit jouw advertenties kan halen? Als marketplaces specialist helpt Brandsom je hier graag bij! Neem contact met ons op voor meer informatie.