Bij het verkopen op (Beauty) marketplaces komt ontzettend veel kijken, aan de hand van onze 5 pilaren leggen we je uit waar je allemaal op moet letten.
Marketplaces die beauty producten verkopen zijn grofweg in te delen in de bovenstaande 4 categorieën. Op welk soort platform jouw fashion merk het beste kan verkopen hangt van een aantal factoren af (wat voor soort assortiment verkoop je, waar staat jouw merk gepositioneerd binnen de markt, etc.) Onze ervaren marketplace consultants kunnen je advies geven over de beste marketplace strategie voor beauty merken. Klik op de onderstaande pijl en neem contact met ons op.
Wil je succesvol op Beauty marketplaces verkopen, dan is het kiezen van de juiste integrator van essentieel belang. Naast het hebben van de juiste marketplaces, is het ook belangrijk om te kijken of de integrator de juiste functionaliteiten heeft. Onderstaande integrators sluiten volgens Brandsom het beste aan bij het verkopen op beauty marketplaces:
Brandsom heeft ervaring met het onboarden (online zetten van producten) van fashion producten via deze integrators en is bovendien een officiële partner.
Wil je dat Brandsom helpt bij het integratieproces? Klik dan op de onderstaande pijl en vul het formulier in.
Sommige marketplaces bieden ook de mogelijkheid om jouw fulfilment uit handen te nemen, je kan dan gebruik maken van de marketplace fulfilment services. Het gebruik maken van deze dienstverlening heeft diverse voordelen, je kan hierdoor bijvoorbeeld eenvoudiger internationaal opschalen tegen een relatief lage investering.
Op de volgende pagina’s lees je hier meer over:
Diverse marketplaces kennen vaak verschillende specifieke vereisten voor de content op het platform. Zo moet je bijvoorbeeld de ingredienten duidelijk communiceren en heb je voor bepaalde categorieën goedkeuring nodig van de marketplace.
Brandsom heeft uitgebreide ervaring met beauty marketplaces en kan dit proces volledig uit handen nemen. Klik op onderstaande pijl om contact op te nemen!
Marketplaces bieden vaak de mogelijkheid om jouw producten extra onder de aandacht te brengen door middel van Sponsored Products. Deze vorm van advertising biedt jouw merk de mogelijkheid om bovenaan de zoekresultaten te komen voor bepaalde keywords. Afhankelijk van de marketplace zijn er in sommige gevallen ook uitgebreidere manieren van advertising mogelijk, denk hierbij bijvoorbeeld aan bannering.
Onze marketplace consultants en advertising experts kunnen samen met jou een marketing plan maken om jouw producten onder de aandacht te brengen. Brandsom heeft veel ervaring met het opzetten, bijhouden en analyseren van sponsored products campagnes. Klik op de onderstaande pijl en laat je gegevens achter om te bepalen wat voor jouw merk de beste advertentiestrategie is!
Onze specialist Matthijs staat klaar om al je vragen te beantwoorden. Vul het formulier in en laat Matthijs contact opnemen om te bespreken wat Brandsom voor jou kan betekenen!
Of bel direct op +31(0)30 227 05 20.
Brandsom helpt merken met het opzetten en onderhouden van verkoopkanalen op marketplaces zoals Zalando, Bol.com en Amazon. Onze ervaren marketplace adviseurs kunnen helpen met het creëren van en/of ondersteunen van de integratie en optimalisatie van jouw merk op marketplaces.