Amazon A+ content

Hoe enhanced brand content conversie verhoogt

Wat is A+ content?

Amazon is wereldwijd dé nummer #1 online marketplace. Het aantal aankopen via dit platform groeit met de dag. De webshop-gigant lift mee op het succes van e-commerce in Nederland: in 2019 kochten Nederlanders voor 25 miljard euro via marketplaces. Het online aanbod groeit en daarom zoeken ondernemers manieren om zich te onderscheiden. De juiste tool hiervoor is A+ content.

Naast de standaard productbeschrijving heb je als verkoper de optie om je productdetailpagina aan te vullen met A+ content. Registreer als Seller eerst jouw merk via Amazon Brand Registry op basis van je merkregistratie bij BOIP of EUIPO. 

Zodra je toegang hebt, vind je in Amazon Seller central bij Advertising de A+ content manager. Door middel van gedetailleerde beschrijvingen, mooie foto’s, video’s en vergelijkingstabellen laat je als merkeigenaar zien wat je precies verkoopt.

Wil je meer weten over de beste verkoopstrategie op Amazon? Of zoek je iemand die A+ content voor je maakt? Onze Amazon consultant Imco staat voor je klaar om je vragen te beantwoorden. Klik op de onderstaande pijl en vul het formulier in! 
Pijl naar beneden (oranje)  

Brandsom Visual, Advertising, Brandsom advertising


Brandsom is gespecialiseerd in het verkopen op marketplaces als Amazon. Meer weten over hoe A+ content past binnen je algehele Amazon strategie? klik hier!

Boska & Casall, A+ content, Brandsom A+ content

Hoe A+ content conversie verhoogt

 

Het is voor merken belangrijk om de focus te houden op het optimaliseren van productpagina’s en te bouwen aan het eigen gedeelte van de Amazon store. Amazon claimt dat je je conversie met 5 procent verhoogt als je gebruik maakt van A+ content. Wanneer een product veel reviews heeft kan dit percentage nog hoger worden omdat de bezoeker langs de A+ content scrolt. 

Lees hier meer over de voordelen van A + content:

    • Latente behoefte omzetten in aankoop: een online marktplaats als Amazon is fijn voor klanten om in rond te neuzen. Het is net als window shopping, maar dan via het wereldwijde web. De consument heeft een latente behoefte en daar kun je als merkeigenaar slim op inspelen met Enhanced Brand Content of Enhanced Marketing Content. Je hebt de klant al geïnspireerd. De A+ content is zeer geschikt om te informeren en te overtuigen. Door mooie foto’s, specifieke handleidingen en productbeschrijvingen ziet de kijker snel alle voordelen van jouw product.

    • Lager retourpercentage: een goed geïnformeerde klant stuurt een product niet zo snel retour. Als koper weten zij gelijk wat ze straks aan je product hebben en staan niet voor verrassingen zodra het is geleverd. 

    • Reviews: Enhanced Brand Content zorgt voor engagement van de klant met jouw merk. Dat maakt dat klanten graag ambassadeur zijn van jouw producten of diensten en daarom een review achterlaten. Hoe meer en beter jouw reviews, des te beter jij rankt in de Amazon marketplace. 

    • Hoger ranken in Google: de data in de standaard productbeschrijving neemt Google niet mee in de indexering. Dit is wel het geval voor de A+ content. Als dit dus op orde is, scoor jij beter in Google met je merk of product. 

Lees meer ↓

 

Richtlijnen voor goede A+ content

 

Om A+ content te maken dien je je wel aan de Amazon Enhanced Brand Content guidelines te houden. Die zijn opgesteld als volgt: 

  • Geen emoji’s, speciale tekens of het handelsmerksymbool: Amazon accepteert deze tekens ook niet. Voor hyperlinks geldt hetzelfde.

  • Maak gebruik van grafieken: zo maak je de voordelen van jouw product of dienst visueel in één oogopslag en dat stimuleert de conversie. 

    • Laat je afbeeldingen voldoen aan de juiste afmetingen 

    • Hanteer een huisstijl: als alle afbeeldingen op jouw merkpagina er hetzelfde uitzien kom je professioneler en betrouwbaarder over.

    • Zet banners in: deze breken de tekst en geven meer informatie over het product, wat de interesse wekt van de consument.

Lees meer ↓

 

Brandsom helpt bij het optimaliseren van A+ content

Brandsom Visual - Amazon A+

Enhanced Brand Content maken is dus niet iets wat je zomaar doet. Het advies is om hier tijd en moeite in te steken, zodat je de beste resultaten behaalt. Verdiep je als eerste goed in de Amazon Enhanced Brand Content guidelines. Zo weet je precies waar je op moet letten.

Brandsom zorgt ervoor dat jouw merk en producten goed te zien zijn op Amazon (en andere marketplaces), onze Amazon specialisten zijn altijd op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen Amazon. Met deze kennis zorgen wij ervoor dat:

  • A+ content aansluit bij je Brand Image
  • Conversie van je producten stijgt
  • Producten beter vindbaar zijn

Afhankelijk van het stadium van de marketplace-strategie en welke kant je op wilt, passen wij ons aan jouw doelen aan.
Wil je dat Brandsom helpt bij het maken van A+ content? Klik dan op de pijl of vul het contactformulier beneden in.
Pijl naar beneden (oranje)

 

Ook interessant:

Andere Brandsom pagina's met informatie over de beste Amazon strategie voor jouw merk!

Verkopen op Amazon
Adverteren op Amazon

Of check 1 van onze blog posts:

Neem contact op met Imco

Onze Amazon specialist Imco staat klaar om al je vragen te beantwoorden. Vul het formulier in en laat Imco contact opnemen om te bespreken wat Brandsom voor jou kan doen!

 

Imco van Elk, Marketplace consultant, Amazon specialist