Amazon Promotions

Met Amazon Promotions breng je jouw merk en producten onder de aandacht bij bezoekers.

Adverteren op Amazon

Ben jij een third-party seller op Amazon en wil je meer aandacht voor jouw merk en producten? Goed nieuws! Het is mogelijk om producten die je verkoopt extra onder de aandacht te brengen bij bezoekers. Dit doe je door te adverteren. 

Eén van de manieren waarop je kunt adverteren op Amazon is door gebruik te maken van Amazon Promotions. Met Amazon Promotions bied je korting en maak je reclame voor jouw producten. Het doel: je product wordt meer gezien en vaker gekocht!

Je kunt gebruik maken van verschillende promoties, waaronder: 

  • Deal of the Day
  • Lightning Deal
  • Best Deal
  • Vouchers/Coupons

Waarom gebruikmaken van Amazon Promotions?

Er zijn vier goede redenen om gebruik te maken van Amazon Promotions:

1. Promotions bieden jouw (potentiële) klant een extra stimulans om jouw producten te kopen. Aanbiedingen in de vorm van korting, gratis bezorging, of 1+1 gratis-deals, kunnen geïnteresseerde bezoekers over de streep trekken om jouw product te kopen. 

2. Je kunt het interessant maken voor klanten om meerdere producten kopen door bulkkorting aan te bieden. Dit is bijvoorbeeld een goede manier om producten te slijten waarvan je er te veel in voorraad hebt.
3. Het is een goede manier om meer zichtbaarheid voor je producten te krijgen. Promotions komen te staan op de pagina met Deals. Dit is een van de drukstbezochte pagina's van Amazon.


4. Je profiteert van Amazons marketingcampagnes voor evenementen. Denk bijvoorbeeld aan Amazon Prime Day en Black Friday. Amazon genereert verkeer naar de Deals-pagina vanaf de Homepage en via verschillende vormen van marketing (waaronder reclames op tv en papieren advertenties).

Wat is het onderscheid tussen de verschillende Amazon Promotions?

Deal of the Day: dit is een promotie in de vorm van korting. Deze korting wordt 24 uur lang weergegeven, of zolang de voorraad strekt. Deze aanbieding kan op één specifiek product van toepassing zijn, of op meerdere producten in jouw assortiment. Dit type promotie staat meestal bovenaan de evenementenpagina. 

Lightning Deal: de 'Lightning Deal' is een kortdurende aanbieding. Deze korting geldt voor enkele uren. Je kunt per Lightning Deal maar één product opnemen. Wel kun je verschillende stijlen, maten en kleuren van het betreffende product aanbieden.

 

Best Deal: dit is een aanbieding die 7 dagen lang op de Deals-pagina wordt getoond. Deze aanbieding is dus veel langer zichtbaar dan de Deal of the Day, of the Lightning Deal. Je kunt deze aanbieding daarom goed gebruiken om meer bekendheid te geven aan jouw merk en jouw assortiment. 

Vouchers/Coupons: een Voucher of Coupon kun je zien als een digitale versie van een papieren kortingsbon. Je kunt ze maken voor individuele artikelen of voor meerdere producten. Je kunt hierbij een kortingsbedrag kiezen tussen de 5 en de 80%. Wanneer klanten op de voucher klikken, wordt deze aan hun winkelmandje toegevoegd. De korting wordt dan automatisch toegepast wanneer de klant een product koopt waarop de voucher van toepassing is. Je kunt zelf instellen wanneer de voucher verloopt. De voucher is maximaal 3 maanden geldig. 

 

Neem contact op

Wil je starten met adverteren op Amazon? Of adverteer je al op Amazon en wil je weten hoe je hier meer rendement uit kunt halen? Marketplaces specialist Brandsom helpt je graag! Neem vrijblijvend contact met ons op voor meer informatie.