Amazon promotions

Verschillende opties binnen Amazon advertising

Amazon Promotions

Ben jij merkeigenaar op Amazon en wil je meer aandacht voor je merk en producten creëren? Goed nieuws! Het is mogelijk om producten die je verkoopt extra onder de aandacht te brengen bij bezoekers. Dit doe je door te adverteren.

Eén van de manieren waarop je kunt adverteren op Amazon, is door gebruik te maken van Amazon Promotions. Met Amazon Promotions bied je kortingen aan en maak je reclame voor jouw producten. Het doel: je product wordt vaker gezien en meer gekocht!

Bij Amazon kan je gebruik maken van Sponsored products en van andere promoties, zoals:

  • Deal of the Day
  • Lightning Deal
  • Best Deal
  • Vouchers/Coupons

Wil je meer weten over de kosten, het aanmaken en het werken met promoties op Amazon? Onze consultant Imco staat klaar om je hierover te adviseren. Klik op de pijl en vul het formulier in!
Pijl naar beneden (oranje)  

 

Brandsom Visual , Advertising, Amazon promotions,

 

Brandsom is gespecialiseerd in het verkopen op marketplaces zoals Amazon. Wil je meer weten over verkopen via dit platform? Lees dan onze uitgebreide blogpost over verkopen op Amazon.

 

amazon-screenshot

 

Voordelen van adverteren op Amazon:

Er zijn vier goede redenen om gebruik te maken van Amazon Promotions: 

  • Promotions bieden jouw (potentiële) klant een extra stimulans om jouw producten te kopen. Aanbiedingen in de vorm van korting, gratis bezorging of 1+1 gratis-deals kunnen geïnteresseerde bezoekers over de streep trekken om jouw product te kopen. 

    • Je kunt het interessant maken voor klanten om meerdere producten te kopen door bulkkorting aan te bieden. Dit is bijvoorbeeld een goede manier om producten te slijten waarvan je er veel in voorraad hebt.  

    • Het is een goede manier om meer zichtbaarheid voor je producten te krijgen. Promotions komen te staan op de pagina met 'Deals'. Dit is één van de meestbezochte pagina's van Amazon.

    • Je profiteert van Amazons marketingcampagnes voor evenementen. Denk bijvoorbeeld aan Amazon Prime Day en Black Friday. Amazon genereert verkeer naar de Deals-pagina vanaf de Homepage en via verschillende vormen van marketing.

Lees meer ↓

 

De verschillende promotions:

Er zijn een aantal verschillende opties binnen Amazon Promotions:

  • Deal of the Day:
    Dit is een promotie in de vorm van korting. Deze korting wordt 24 uur lang weergegeven of zolang de voorraad strekt. Deze aanbieding kan op één specifiek product van toepassing zijn of op meerdere producten in jouw assortiment. Dit type promotie staat meestal bovenaan de evenementenpagina. 
    • Lightning Deal:
      Dit betreft een kortdurende aanbieding. Deze korting geldt voor enkele uren. Je kunt per Lightning Deal maar één product opnemen. Wel kun je verschillende stijlen, maten en kleuren van het betreffende product aanbieden.

    • Best Deal:
      Dit is een aanbieding die 7 dagen lang op de Deals-pagina wordt getoond en dus veel langer zichtbaar is dan de Deal of the Day en de Lightning Deal. Je kunt deze aanbieding daarom goed gebruiken om meer bekendheid te geven aan jouw merk en assortiment.

    • Vouchers/Coupons:
      Een Voucher of Coupon kun je zien als een digitale versie van een papieren kortingsbon. Je kunt ze maken voor individuele artikelen of voor meerdere producten. Je kunt hierbij een kortingsbedrag kiezen tussen de 5% en 80%. Wanneer klanten op de voucher klikken, wordt deze aan hun winkelmandje toegevoegd. De korting wordt dan automatisch toegepast wanneer de klant een product koopt waarop de voucher van toepassing is. Je kunt zelf instellen wanneer de voucher verloopt. De voucher is maximaal 3 maanden geldig.


Lees meer ↓

 

Waarom je moet adverteren op Amazon

Online advertising op een marketplace als Amazon is vanwege meerdere redenen aantrekkelijk. Hieronder staan ze nog even kort toegelicht:

Amazon_logo

  • Meer zichtbaarheid binnen jouw doelgroep.
  • Groter bereik bij potentiële klanten.
  • Je betaalt pas als iemand op jouw advertentie klikt.
  • Door extra traffic naar jouw productpagina’s krijg je een organische boost in de zoekresultaten. 
  • Instellen en optimaliseren van budget kan naar eigen inzicht. Hierdoor heb je altijd controle over de kosten. 

Brandsom Helpt

Wil je advies over de beste verkoopstrategie op Amazon? Of zoek je iemand die dit proces uit handen neemt? Klik dan op de pijl en vul het contactformulier in.

Pijl naar beneden (oranje)

Ook interessant:

Andere Brandsom pagina's met informatie over de beste Amazon verkoopstrategie voor jouw merk:

Verkopen op Amazon

Amazon A+ content

 

Of check een van onze blog posts:

Neem contact op met Imco

Onze Amazon specialist Imco staat klaar om al je vragen te beantwoorden. Vul het formulier in en laat Imco contact opnemen om te bespreken wat Brandsom voor jou kan doen!

Imco van Elk, Bol.com specialist, Marketplace consultant