Verkopen op Douglas

De beste marketplace strategie voor jouw beauty merk

Douglas - Partner program guide

 

Verkopen op Douglas

Wil je jouw beauty producten aanbieden aan een groot en gevarieerd publiek? Overweeg dan om te verkopen op Douglas Marketplace! Met miljoenen bezoekers per maand is Douglas Marketplace een van de grootste online marktplaatsen van Europa en een belangrijk platform voor toonaangevende beauty merken.

Integration

Een goede integratie met de marketplace is van belang, op deze manier zorg je ervoor dat alle informatie op de juiste manier gestroomlijnd wordt. Douglas kent strenge integratie eisen. Benieuwd welke eisen voor jouw merk gelden? Neem gerust eens contact op.

Pijl naar beneden (oranje)  

De volgende integrators sluiten, naar ervaring van Brandsom, het beste aan om te verkopen op Douglas:

  • ChannelEngine
  • Tradebyte
  • Vendiro

Wij adviseren je graag om te bepalen welke integrator het beste aansluit bij jouw merk en huidige technische set-up, en helpen je daarna graag verder om de koppeling te maken.

Het onboarden van jouw producten op Douglas kan een tijdrovende klus zijn. Je moet hierbij met meerdere punten rekening houden, enkele voorbeelden zijn:

  • Is de productinformatie volledig?
  • Komt de informatie die ik instuur overeen met de eisen van Douglas?
  • Voldoe ik aan alle eisen om te beginnen met verkopen op Douglas?

Operation

Douglas Marketplace zelf biedt geen logistieke diensten aan voor het verzenden van producten naar kopers. Als verkoper op Douglas Marketplace bent u verantwoordelijk voor het verzenden van uw producten naar de koper en het afhandelen van eventuele retouren of geschillen. Als merk dien je te voldoen aan de door Douglas bepaalde eisen en Service Level Agreements.

Brandsom helpt je graag verder met de vereisten rondom logistiek en prestaties van Douglas.

Content

Op Douglas zijn er diverse, strenge, regels met betrekking tot product content en titels. Op de Douglas categorie en productpagina’s worden merken dikgedrukt en uitgelicht. Daarmee is het, in tegenstelling tot de meeste andere marketplaces, verboden om merknamen in de producttitels te verwerken. Titels zijn kort en het gebruik van synoniemen is streng verboden. Ook mogen over het algemeen geen materialen en kleuren benoemd worden (hier zijn uitzonderingen!). 

Productvariaties op Douglas moeten worden gemaakt op basis van de kleur. Alleen als er geen kleurvariatie mogelijk is, maar een maat variatie wel, mag er voor maat gekozen worden. Deze twee varianten combineren (zowel kleur als maat) is niet mogelijk. In dat geval is het verplicht op kleur te variëren. Daarmee wijkt Douglas af van de meeste marketplaces. In het geval van een kleurvariatie moet een extra afbeelding aangeleverd worden van 50x50 pixels met de kleur van de variatie. 

De productafbeeldingen bij Douglas zijn verplicht om een 1:1 aspect ratio hebben. De hoofdafbeelding moet daarbij ook een verplichte witte achtergrond hebben. Model of in-context afbeeldingen zijn niet toegestaan als hoofdafbeelding. Ook zijn text, logo’s en andere symbolen op de producten verboden. 

Productbeschrijvingen moeten altijd worden aangeleverd in de taal van de Douglas marketplace waarop je verkoopt. Met een maximale lengte van 250 tekens zijn de beschrijvingen kort en bestaan vaak uit bullet points. Gebruik van HTML mag alleen in de vorm van dikgedrukte tekst, wat verplicht is bij het gebruik van kopjes. Voor producten van textiel is het tevens verplicht om de percentages van de gebruikte materialen in de productbeschrijvingen te benoemen.

Brandsom heeft uitgebreide ervaring met de creatie of optimalisatie van Content op Douglas en kan dit proces volledig uit handen nemen. Klik op onderstaande pijl om contact op te nemen!

Pijl naar beneden (oranje)  

unnamed (1)

Advertising

Douglas Marketplace biedt verschillende manieren om uw producten te adverteren en onder de aandacht te brengen van bezoekers. Hieronder staan enkele van de advertentiemogelijkheden die beschikbaar zijn op het platform:

  • Sponsored Products: Dit zijn producten die worden weergegeven als aanbevolen of gesponsorde producten in de zoekresultaten of op andere relevante pagina's op het platform.
  • Display-advertenties: Dit zijn banner- of display-advertenties die worden weergegeven op specifieke pagina's op het platform.
  • E-mailmarketing: Douglas Marketplace biedt ook de mogelijkheid om uw producten te adverteren via e-mail aan een specifiek doelgroep.
  • Promoties en aanbiedingen: U kunt ook promoties en aanbiedingen gebruiken om uw producten te adverteren op het platform.

Voor de grote promoties wordt je als merk door Douglas zelf benaderd. Denk bij deze dagen aan bijvoorbeeld valentijnsdag of moederdag. Zij bepalen wie er mee mag doen en onder welke voorwaarden.  

Benieuwd naar een succesvolle strategie voor jouw merk om te verkopen op Douglas? Kijk dan snel op ons 'verkopen op Douglas' Blog

Neem contact op met Matthijs

Onze specialist Matthijs staat klaar om al je vragen te beantwoorden. Vul het formulier in en laat Matthijs contact opnemen om te bespreken wat Brandsom voor jou kan betekenen!

Of bel direct op +31(0)30 227 05 20.

 

Matthijs